Skargi i wnioski
SKARGI I WNIOSKI
Szanowny Pacjencie!
Dobro i zdrowie każdego pacjenta jest dla nas najważniejsze, dlatego dokładamy wszelkich starań
aby nie zawieść zaufania, jakim Państwo nas obdarzyli lecząc się w naszej placówce. Jeśli jednak uważasz, że Twoje prawa są w jakiś sposób ograniczane lub łamane przez nasz personel - możesz złożyć skargę.
KROK I
Pierwotnie u lekarza kierującego oddziałem lub kierownika komórki organizacyjnej udzielającej świadczeń zdrowotnych.
Jeśli nadal nie będziesz zadowolony złóż skargę u Dyrektora naszego szpitala.
- skargę pisemną można złożyć w sekretariacie dyrekcji od poniedziałku do piątku,
w godzinach od 7ºº do 1435 ,
- kontakt osobisty z dyrektorem w sprawie skarg i wniosków w gabinecie dyrekcji w każdy czwartek,
w godzinach od 1200 do1300, - kontakt telefoniczny do sekretariatu dyrekcji pod nr tel. (52) 39 56 769.
Możesz także złożyć skargę u Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta, którym jest Pani Karolina Wołk.
- Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta przyjmuje osobiście od poniedziałku do piątku w pokoju nr 122,
w godzinach od 800 do 1400, - kontakt telefoniczny możliwy pod nr tel. (52) 39 56 984.
Jest to najkrótsza i najszybsza droga wyjaśnienia wszelkich nieporozumień.
KROK II
Jednak jeśli nadal nie jesteś zadowolony ze sposobu wyjaśnienia sprawy, wówczas o pomoc możesz zwrócić się do Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia, Wydział Spraw Świadczeniobiorców - Dział Skarg i Wniosków
- osobiście ul. Podwale Staromiejskie 69, codziennie w godz. od 800 do 1545,
- drogą elektroniczną na adres e-mail: pow@nfz-gdansk.pl,
- korespondencyjnie na adres: ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk.
KROK III
Skargi, wnioski i petycje można również składać do Rzecznika Praw Pacjenta:
- pisemnie na adres: Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, ul.Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
- pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@rpp.gov.pl
- poprzez ePUAP (Adres skrzynki ePUAP: /RzPP/skrytka)
- faksem pod nr (22) 506-50-64
- osobiście w siedzibie Biura Rzecznika Praw Pacjenta. w poniedziałki w godz. 9.00-18.00 od wtorku do piątku w godz. 9.00-15.00.
- skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Jeśli uważasz, iż personel medyczny popełnił błąd w procesie leczenia bądź postępuje sprzecznie z zasadami etyki zawodowej to instytucją kompetentną do rozpatrzenia tego rodzaju sprawy jest:
Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Lekarskiej
Informację o możliwości popełnienia przewinienia zawodowego, skargi i wszelką korespondencję można składać osobiście w biurze lub listownie na adres:
Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowa Izba Lekarska
ul. Śniadeckich 33 80-204 Gdańsk
Tel.: (58) 524 32 10
lub
Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych
80-147 Gdańsk, ul. Wyczółkowskiego 17 A
tel.: (58) 320 06 80
Jeśli jesteś niezadowolony ze sposobu pracy Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, możesz złożyć skargę do Dyrektora oddziału lub Centrali NFZ:
Dyrektor Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ
ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk
tel. (58) 751 25 20
fax (58) 751 25 16
Centrala NFZ
- pisemnie na adres: Centrala NFZ ul. Grójecka 186, 02-390 Warszawa
- pocztą elektroniczną na adres: sekretariat.skargi@nfz.gov.pl
- poprzez (adres skrzynki ePUAP): /NFZ-Centrala/SkrytkaESP
- faksem pod nr: (22) 572 63 21
- osobiście w siedzibie Centrali NFZ ul. Pruszkowska 17, 02-119 Warszawa,
Jeśli starasz się o uzyskanie odszkodowania to należy się zwrócić do dyrektora placówki, którą posądzasz
o wyrządzoną szkodę oraz do firmy ubezpieczającej tą placówkę z prośbą o uzyskanie finansowego zadośćuczynienia lub wystąpić z wnioskiem do:
Wojewódzkiej Komisji ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych,
Pomorski Urząd Wojewódzki
ul. Okopowa 21/27 80-810 Gdańsk
nr tel. (58) 30 77 557
.
Dyrekcja i Pracownicy Szpitala
Chojnice, dnia 25.05.2022 r.